۲۵ دی ۱۳۹۱، ۷:۵۹

اطاعتی به مهر گفت:

داوران کشتی از سال گذشته دستمزد نگرفته‌اند/ ما که نیروی انتظامی نیستیم!

داوران کشتی از سال گذشته دستمزد نگرفته‌اند/ ما که نیروی انتظامی نیستیم!

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون کشتی با انتقاد از وضعیت نابسامان رقابتهای لیگ و مسایل حاشیه‌ای دیدار فینال این پیکارها گفت: هیچکدام از داوران حاضر در رقابتهای لیگ از سال گذشته تاکنون هیچ دستمزد و حقوقی بابت قضاوت دریافت نکرده اند!

 عزیزاله اطاعتی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب افزود: متاسفانه داوران کشتی هنوز دستمزد و حق الزحمه یکسال خود را دریافت نکرده اند و در بسیاری از مواقع برای حضور در مسابقات و رفتن به محل برگزاری پیکارها از جیب خود نیز هزینه کرده اند.

وی تصریح کرد: رقابتهای لیگ برتر کشتی به رغم تمامی مشکلات و اتفاقات نامطلوبش، هیچ دستاورد مالی برای داوران ندارد، در حالیکه کشتی گیران و مربیان حاضر در تیم های باشگاهی برای هر کشتی پول می گیرند. این در حالیست که پیکارهای لیگ نه تنها دستاورد مالی قابل توجهی برای داوران ندارد، بلکه گاهی اوقات با ارعاب، تهدید و توهین نیز همراه است!

داور بین المللی کشتی کشورمان با اشاره به درگیری غلامرضا محمدی  و اتفاقاتی که باعث تنش و وقفه در دیدار فینال شد، گفت: طبق قانون و مقررات زمانی که رای داوران صادر شد و سرمربی تیم پرسپولیس کارت قرمز گرفت، وی باید از کنار تشک کنار می رفت، اما بنا به دلایلی چنین اتفاقی نیفتاد! مطمئنا ما که نیروی انتظامی و مجری قانون نیستیم تا بتوانیم با چنین تخلفاتی برخورد کنیم. وظیفه داوران صدور رای است که ما به نحو احسن چنین کاری را انجام دادیم.

اطاعتی قضاوت های دیدار فینال و رده بندی لیگ برتر کشتی را از بهترین داوری های اخیر خواند و گفت: برای دیدارهای رده بندی و فینال از بهترین داوران کشتی ایران استفاده شده بود و به جرات ادعا می کنم شاهد بهترین قضاوت ها بودیم.

وی در خاتمه با اظهار تاسف از برگزاری چنین لیگی در کشتی ایران گفت: متاسفانه این رقابتها نه تنها دستاورد مثبتی برای کشتی نداشت، بلکه باعث بروز اتفاقاتی شد که روح پهلوانی و اخلاق مداری را زیر سوال برد. مطمئنا نباید لیگ کشتی را از جنبه های مالی بررسی کرد، چرا که کشتی نیاز به مردانی دارد که به واقع الگوی جوانان و آینده سازان این رشته باشند و با حرکات و رفتار غیر منطقی خود به آتش حاشیه در کشتی دامن نزنند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از شکست تیم پرسپولیس جویبار مقابل تیم ثامن الحجج سبزوار در دیدار فینال لیگ برتر کشتی آزاد، غلامرضا محمدی به اعتراض به رای داوران به سمت میز هیات ژوری حمله ور و با بهمن طالبی درگیر  شد که این برخورد فیزیکی با پادرمیانی اهالی فدراسیون پایان یافت!

کد خبر 1781981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha